Elektronische dienstencheques

Elektronische dienstencheques zijn makkelijker te beheren en te bestellen. Je ontvangt ze sneller en ze zijn vooral veiliger. Dat maakt ze een pak gebruiksvriendelijker. Ontdek alle voordelen.

De voordelen van elektronisch

  1. Veiliger in gebruik
    Je beheert de cheques online, dus kan je ze niet verliezen en kunnen ze niet gestolen worden.

  2. Minder risico op vervallen cheques
    De oudste cheques worden het eerst gebruikt en uit je online portefeuille gehaald.

  3. Je hebt de garantie dat je dienstencheques aan alle voorwaarden voldoen
    De gegevens worden automatisch online aangevuld.

Als je de mobiele app Dienstencheques Vlaanderen downloadt, kan je je elektronische dienstencheques beheren wanneer je maar wil.

Je kan je elektronische dienstencheques en je persoonlijke gegevens ook beheren in je Beveiligde Zone.

 

De verschillen tussen elektronisch en papier

Elektronische dienstencheques

  • Bestellen via je Beveiligde Zone of via de mobiele app Dienstencheques Vlaanderen.
  • Onmiddellijk na je bestelling beschikbaar.
  • Je ontvangt een herinneringsmail 1 maand voor een dienstencheque vervalt.
  • De werknemer voert de prestatie in. Die kan je daarna wanneer het jou past bevestigen in je Beveiligde Zone of via de app.

Papieren dienstencheques

  • Bestellen kan enkel via je Beveiligde Zone.
  • Met de post verstuurd binnen de 2 werkdagen na je bestelling.
  • Je moet de cheques ondertekenen, de datum en activiteit invullen en aan de werknemer afgeven.

 

De elektronische dienstencheque in 5 stappen

Van inschrijven tot bestellen en uitgeven van dienstencheques: de 5 stappen die je onderneemt om zelf ook gebruik te kunnen maken van elektronische dienstencheques vind je op de website van Dienstencheques Vlaanderen.